SPECIAL NOUVEAU CLIENT - 3 séances privées pour 280chf

Nouvelle offre spéciale petit groupe client - 3 cours pour 120chf

NEW CLIENT SPECIAL - 3 privates sessions for 250chf

SPÉCIAL NOUVEAU CLIENT - 3 séances privées pour 280chf

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Lynn Grandjean ouvre maintenant à Crans Montana.
Une aventure commune avec le Golf club Crans -sur-Sierre.

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Les séances privées de Pilates sont sans aucun doute le meilleur moyen d’atteindre vos buts et objectifs.

Pourquoi le Pilates vous aide-t-il à jouer au golf ?

Étapes à suivre

1

Il n'est pas nécessaire d'être membre du club de golf pour profiter des bienfaits du Pilates.

2

Appelez Lynn au 079 312 1958 pour discuter de vos besoins et de vos objectifs'.

3

Réservez votre séance avec Lynn. Disponible uniquement le samedi et le dimanche

Why Pilates with Lynn?

Pourquoi Pilates avec Lynn ?

Who I Work With
Pilates is for every type of body, Lynn specializes in:
All sessions focus on stretching and strengthening the whole body while building a stable core and body awareness.
Who I Work With
Pilates is for every type of body, Lynn specializes in:
All sessions focus on stretching and strengthening the whole body while building a stable core and body awareness.
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Le prix des cours, privés et collectifs, est remboursé entièrement ou partiellement par l’assurance maladie complémentaire. Veuillez vous renseigner directement auprès de votre assurance.

Testimonial

Je suis allée chez OnePilates pour un problème d'épaule qu'un Oesteo n'a pas pu régler et j'ai une mauvaise posture. Comme c'était cher, j'avais des appréhensions, alors j'ai pris le forfait découverte de 3 leçons privées. Dès la première séance, mon dos se sont sentis plus à l'aise. Ce n'est pas l'exercice habituel à fort impact que j'aime, mais c'est le complément à cet exercice qui me manquait. Après des années de course et de travail assis à un bureau, c'est un investissement dans mon corps, et mon corps me remercie à chaque fois que j'y vais.

- Laura

Frequently Asked Questions

Qu'est-ce que le Pilates ?

Le Pilates est un système de conditionnement physique qui vise à améliorer la souplesse, la force et l’alignement du corps en se concentrant sur la connexion corps-esprit, la conscience de la respiration et les muscles abdominaux profonds.

Qui peut faire du Pilates ?

Le Pilates s’adresse à toute personne qui souhaite avoir un corps plus sain, plus fort et plus souple afin de se mouvoir avec plus de liberté, de confort et de performance dans sa vie quotidienne. Nos instructeurs ont l’expérience nécessaire pour sélectionner les exercices en fonction de vos besoins, de vos objectifs, de votre âge et de votre condition physique.

Puis-je faire du Pilates après une blessure ?

Yes absolutely!  However, please consult with your doctor before beginning a new exercise program in the early stages of recovery or pregnancy. Pilates methods are recommended by physiotherapists, midwives, osteopaths and doctors to improve posture, correct imbalances and enhance functional movement. Sessions are covered by many complementary health insurance in Switzerland.

Le Pilates aide-t-il à soulager les maux de dos, les douleurs au cou et aux épaules et la sciatique ?

Absolutely!  Pilates has been proven to help those who suffer from these pains.  Stretching, strengthening, realigning the body to address the underlying causes.

À quelle fréquence dois-je pratiquer le Pilates et puis-je le combiner avec mon entraînement/sport habituel ?

Le Pilates complète d’autres activités physiques. Nous vous recommandons d’alterner vos séances de Pilates avec des jours de repos et des exercices cardiovasculaires pour obtenir des bénéfices globaux sur votre santé. Puisqu’une pratique régulière renforce la connexion corps-esprit et aide à consolider les principes du Pilates, nous recommandons de faire du Pilates 1 à 3 fois par semaine.

Que dois-je porter ? Que dois-je apporter ?

Veuillez porter des chaussettes et une tenue d’entraînement ajustée afin que l’instructeur puisse voir votre corps bouger. Vous pouvez apporter une bouteille d’eau et un élastique pour les cheveux longs si nécessaire. Les fermetures éclair doivent être évitées à tout prix car elles rayent et endommagent notre équipement.

Qui était Joseph Pilates ?

Joseph Pilates, né en Allemagne et naturalisé américain, a vécu de 1883 à 1967. Interné par les Britanniques pendant la Première Guerre mondiale, il a formé ses codétenus allemands à la forme physique et à la rééducation grâce à sa méthode d’exercices qu’il a appelée Contrology.

La Contrologie, qui met l’accent sur l’importance de la connexion entre le corps et l’esprit, la conscience de la respiration, des muscles posturaux abdominaux profonds et l’alignement du corps, constitue la base du système d’entraînement qui porte aujourd’hui son nom. 

Le Pilates est-il identique au yoga ?

Yoga is an ancient practice that includes physical postures, breathing exercises, relaxation,  meditation and often involves the exploration of ethical living and spirituality. Pilates is a modern system of effective whole body conditioning, that aims to realign and connect the body through mindful movements.

Que puis-je attendre de mon premier cours ?

Chez One Pilates, nous recommandons aux nouveaux élèves de commencer par trois cours privés. Lors de ces premiers cours, nous procéderons à une analyse posturale et nous vous présenterons les principes de la méthode Pilates – la respiration, la façon de bouger à partir de votre centre et les exercices de stabilisation qui seront la base pour passer aux niveaux suivants. Nous discuterons de tout problème médical ou de toute blessure passée ou actuelle et nous élaborerons un programme d’entraînement Pilates en fonction de vos objectifs. 

Que dois-je rechercher chez un instructeur de Pilates ?

There is a wide variety in qualifications for Pilates training – ask what equipment your instructor is qualified to teach on,  the duration of their training and whether they continue to participate in continuing education.  One Pilates teachers have followed a comprehensive program of training that includes an apprenticeship period of 500 hours.

Machines vs. mat class: what’s the difference?

Most people will reap similar benefits from both methods as both will teach you how to effectively use your powerhouse and build strength in your body’s core, which will translate to benefits in your day-to-day activities or sports. While the exercises are similar on mat and equipment, the workouts are notably different.

Mat exercises use body weight alone. Pilates machines have springs that add resistance and support,  so are more effective for those with limited range of movement, injuries, or chronic imbalances for building strength for  challenging stabilising muscles, and for increasing joint stability

Vais-je perdre du poids en faisant du Pilates ?

L’objectif principal du Pilates n’est pas de brûler des calories, mais d’entraîner votre corps à bouger de manière plus équilibrée et, en fin de compte, plus forte. Ce changement peut avoir un impact transformateur sur votre posture, vos mouvements, votre confiance et votre style de vie. 

What is Pilates?

Pilates is a physical fitness system that aims to improve flexibility, strength and body alignment by focusing on the body-mind connection, breath awareness and the deep abdominal core muscles.

Who can do Pilates?

Pilates is for anyone who wants a healthier, stronger and more flexible body in order to move with greater freedom, comfort and higher performance in their daily lives. Our instructors are experienced in selecting exercises according to your needs, goals, age and physical condition.

Can I do Pilates after an injury?

Yes absolutely!  However, please consult with your doctor before beginning a new exercise program in the early stages of recovery or pregnancy. Pilates methods are recommended by physiotherapists, midwives, osteopaths and doctors to improve posture, correct imbalances and enhance functional movement. Sessions are covered by many complementary health insurance in Switzerland.

Does Pilates help with relieving back pain, neck and shoulder pain and sciatica?

Absolutely!  Pilates has been proven to help those who suffer from these pains.  Stretching, strengthening, realigning the body to address the underlying causes.

How often should I practice Pilates and can I combine it with my regular workout/sport?

Pilates complements other physical activities. We would recommend alternating your Pilates sessions with rest days and cardiovascular exercise for overall health benefits. Since consistent practice reinforces the mind-body connection and helps to consolidate the principles of Pilates, we recommend doing Pilates 1- 3 times a week.

What should I wear? What should I bring?

Please wear socks, and fitted workout attire so the instructor can see your body move. You may wish to bring a water bottle, and hair tie for long hair if necessary. Zips have to be avoided at all cost as they scratch and damage our equipment.

Who was Joseph Pilates?

Joseph Pilates, a German-born, naturalized American, lived from 1883-1967. Interned by the British during WWI, he coached his fellow German inmates in physical fitness and rehabilitation with his method of exercises that he called Contrology.

Contrology, with its emphasis on the importance of the body and mind connection, breath awareness, deep abdominal core postural muscles and body alignment are the basis of the training system that bears his name today. 

Is Pilates the same as yoga?

Yoga is an ancient practice that includes physical postures, breathing exercises, relaxation,  meditation and often involves the exploration of ethical living and spirituality. Pilates is a modern system of effective whole body conditioning, that aims to realign and connect the body through mindful movements.

What can I expect from my first class?

At One Pilates, we recommend new students to begin with 3 private lessons. In these initial classes, we will conduct a postural analysis and will introduce you to the principles of the Pilates method – breath, how to move from your centre and stabilizing exercises which will be the foundation for moving forward to the next levels. We will discuss any past or current medical issues or injuries and build a Pilates training program according to your goals. 

What should I look for in a Pilates instructor?

There is a wide variety in qualifications for Pilates training – ask what equipment your instructor is qualified to teach on,  the duration of their training and whether they continue to participate in continuing education.  One Pilates teachers have followed a comprehensive program of training that includes an apprenticeship period of 500 hours.

Machines vs. mat class: what’s the difference?

Most people will reap similar benefits from both methods as both will teach you how to effectively use your powerhouse and build strength in your body’s core, which will translate to benefits in your day-to-day activities or sports. While the exercises are similar on mat and equipment, the workouts are notably different.

Mat exercises use body weight alone. Pilates machines have springs that add resistance and support,  so are more effective for those with limited range of movement, injuries, or chronic imbalances for building strength for  challenging stabilising muscles, and for increasing joint stability

Will I lose weight doing Pilates?

The main focus of Pilates is not to burn calories, but to train your body to move from a more balanced, and ultimately stronger place. This change can have a transformational impact on your posture, movement, confidence, and lifestyle.